[ Обновленные темы · Новые сообщения · Участники · Поиск · RSS ]
Результаты поиска
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
на, попробуй первод googl'а http://translate.google.com/transla....o&tl=ru

мышкой наводишь на слово, оно те оригинал показывает, а вообще форум англо-французский(хотя может и испанский, у них много слов похожих, а так я французский очень слабо знаю...)


________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
да, уроды! Я ща на них ругнусь там, и скажу юзать W4MapPackEditor

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
Code
RRRRRR... I am angry! My nick is Gerich, I'm true creator of program W4MapListEditor!!!! Please, correct this!
Name of my program is:
<b>W4MapListEditor by Gerich</b and <b>W4MapPackEditor v1.0 by Gerich</b>
And I wonder, why 2 my new programs are not added to your forum. They are <b>W4MapPackLauncher v1.0 by Gerich</b> and <b>W4MapPackEditor v1.0 by Gerich</b>. You can find their description on Team17 Forum. They allow you create your own Map Packs. W4MapPackEditor creates setup-file, which delivers any needed files to end user. Avaible count of added maps is about 81. You can create description of your map pack and insert it in your map pack. You can select your own heightmaps, textures. 2 textures for heightmap, lua scripts. You can specify your own level image and level name. There is a very nice opportunity-you can place worms anywhere you want(to do it you should use special emitters(see them in files on my site)). So you can download these programs here:  
w4tweaks.ucoz.ru/load/4-1-0-46 <b>W4MapListEditor by Gerich</b>
w4tweaks.ucoz.ru/load/4-1-0-52 <b>W4MapPackEditor v1.0 by Gerich</b>
w4tweaks.ucoz.ru/load/20-1-0-54 <b>Demo Map Pack</b>

хотел запостить.. не вышло, регнуться хоть убей не выходит... на ящик ругается.. у кого-нибудь gmail есть?


________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
ура, регнулся в gmail, регнулся на сайте и ругнулся))) http://wormstersproworms.forumfree.net/?t=29958867&st=0#entry297834107

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
у мну тож сессия.. завтра экзамен по матану... жопа(

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
а вот трюки с верёвкой я считаю спортивным.. ибо игра реально в соревнование превращается, а не тупое ползанье по карте

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
вот чё нашёл- туториал по раскрашиванию червей в цвета и вроде смены текстуры червя:

Code
In this discussion you'll learn how to modify the skin of your worms. This means you're going to give a different colour to your soldiers. Would you like an African worm? An alien skinned? A tatoo? If you want so, just follow these instructions:

1) Download Ultraedit that you can find in DOWNLOAD WORMS UTILITIES area and install it
2) After this, open PAINT! It is necessary this program cuz you have to create a white bitmap image with the dimensions of 128*128 pixels. Save the image and close the application.
3) Open Ultraedit and load the w4worm.XOM file you find in C/programs/codemasters/worms 4 Mayhem/Data/Character (click on ouvrir). Now you'll see a sequence of numbers and inputs (ex: 0000001a and 6F): the first numbers are hexadecimals: these are structures that contain, in their inner, 8 alfanumerical values, each one with a proper function and role (6F, for example, indicates the green colour).
4) Find the haxadecimal line 00003b80h in w4worm.xom file
5) Now select this line and the following ones, until you reach the hexadecimal line 0000fb60h.
6) Copy the section from 00003b80h until 0000fb60h.
7) Open the BMP image you drew before with Ultraedit, as indicated in point 2).
8) Also here you'll find infinate hexadecimals. Now select the hexadecimal line 00000040h (more or less the fifth line) until hexadecimal 0000c020h (the line before the last one).
9) Paste the section you copied in point 6), substituting the actual section (as seen in point 8).
10) Save the hexadecimal structure of your BMP image clicking on sauvegarder.
11) Open the image et voilà: you'll see the worm textures. As you notice, they look differently as they appear during game. In fact, while the worm is pink, the textures are blue. This because of an opposition of colours. So remember that the red tonalities will become blue and vice versa.
12) Modify the image as your pleasure but be careful: DO NOT TOUCH THE PIXELS ON THE RIGHT TOP AND ON THE LEFT BOTTOM! Those pixels are necessary for making the textures work correctly during game. Otherwise the xom won't work and you'll have to do the whole thing again, starting from the beginning.
13) Save your image after you modified it!
14) Now you have to do the opposite procedure I explained in points 4)-9) Speaking clearly, you have to copy the section that contains the textures of your BMP image (I mean 00000040h - 0000c020h) and paste it in the w4worm.xom file using Ultraedit, replacing the correct section, the one containing the textures of your worm (so you have to replace from hexadecimal line 00003b80h to line 0000fb60h).
15) Save the changes you made in the w4worm.xom file.
16) Close Ultraedit and launch the game: if you did everything correctly, you would see your new worm skin! :DDDDDD

This is all about it! If you have some problems, don't hexitate to write here!:)

PS: Select until the space before ; (es: 0000c020h)

короче тут идея такая: нарисовать BMP рисунок 128*128 пикселей в пэинте, сохранить, а потом с помощью какого-нибудь шестнадцетиричного редактора поковыряться в файле модели червя. В нём хранится текстура червя. Вроде бы так)


________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
в принципе... можно) ибо это xom файл, его можно понять(с помощью XomView), разковырять, изменить и сковрять обратно)

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
стоп) а 13000 дней это... 13000/365=35 лет ))))))))

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
XomView показывает те куски xom файла(в шестнадцеричном виде), так что если понять, что они хранят, то никто те не мешает его расковырять. А формат xom'а в принципе AlexBond знает, а с учётом, что у меня есть исходники XomView то я тож могу разобрать... что проблематично...

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
Ok, all is done! See PM from me on your site

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
это то, чем вы пользуетсесь) так, к слову)))

а про новую кожу у червя... эт круто!!


________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
это uv координаты, они вроде однозначно определяют координаты текстуры на модели. Тока я никогда не понимал и не пойму, как 2-мя координатами задашь расположение прямоугольника, если его ещё и вращать)

To [WoRmStErS-L]D_Wormkiller: I've heard about uv, but nothing about uvw


________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
неплохо) я не помогу, я ноль в графике

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
хах) как вам эти медали важны)

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
а в Top'е их нет?

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
хах)

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
обидно как-то... я помочь не могу, а кто может-не хочет.. эх(

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
да, Krash прав, я в "вёбе" не совсем.. ток htm разметку знаю в общих чертах. ну и пхп на уровне написать простенький сайт. с javascript у мну туговато, тут по видимому с помощью аякса что-то делается, а что от меня требуется?)

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Герыч
Админы
Сообщений: 1240
Реп: 60 / Инв: 5
неплохая идея) просто написать установку в InnoSetup и всё)

________________________
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
__|___бицца головой___|__
|____|____|сюда|____|____|
__|____|____|____|____|__
|____|____|____|____|____|
 
Поиск: