Instruction: How edit Music in Worms 4 - Форум
W4Tweaks
Меню сайта
Последние файлы
Последние темы


Вход



Мини-чат
 
500

Статистика
Онлайн:

Сегодня заходили: firsacho, Joker, KaMiKaZe, 4erveR, Unaited, Renny


Друзья сайта

Если вы хотите увидеть в этом спиcке свой сайт загляните сюда

Наш баннер:



· Регистрация · Вход
[ Новые сообщения · Участники · Подписки · Поиск · RSS ]
Страница 1 из 212»
Форум » Worms 4 Mayhem » 0.1. Остальные уроки » Instruction: How edit Music in Worms 4
Instruction: How edit Music in Worms 4
Woitek
Дата: ПН, 24.01.2011, 00:24:03 | Сообщение # 1
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
For edit Music in worms 4 need known in what file is theme music in worms 4. It's file mufronte.sab and helper mufronte.sob
You can find this file in folder:
WORMS 4 MAYHEM\data\Audio\WXSoundBanks\PC\
So now need know how Sab file have build.

If you know now how looking Sab structure try replace music.
For did this Need convert file to .wav PCM Signed 16bit, stereo RateHz 16000. I'm using GoldWave.
I show images how did this in Gold Wave.

1.

2.

Now need know what time in seconds have your music. Add more free space in music because then easier did replay for music :).
For example music time is 3:41 so 3*60+41= 221 221 in hex is DD
Max time for music can be 4:25 because 255/60= 4.25 and this is FF.
Now run Hex editor(I use HxD) and put exported wav to editor
Wav information file be ended here:

Need cut this!
Then run my Sab format what be avaible here and too put in hex.

Copy all wav information to my file. Change time for music and save as mufronte.sab
End file be look similar to this :)

Link to file:http://www.sendspace.com/file/i84ath
Link to FullCircle Music from video:http://www.sendspace.com/file/qjlfrv

Сообщение отредактировал mambaczarna - ПН, 24.01.2011, 00:25:07
 
firsacho
Дата: ПН, 24.01.2011, 11:02:46 | Сообщение # 2
firsacho
ICQ = 453-163-541
Группа: Админы
Сообщений: 3632
Репутация: 71
Статус: Offline
я займусь перевод статьи.




Смысл жизни в том, чтобы жизнь имела смысл... (firsacho 2005)
Рай придуман, чтобы не страшно было умирать. Ад придуман, чтобы не страшно было жить. (firsacho 2007)
Мир делиться на два типа людей: Бездарные трудоголики и Талантливые лентяи. (firsacho 2008)

www.w4mod.tk - моя модификация для worms4

www.fir-st.narod.ru - моя домашняя творческая страничка

www.botarena.by.ru - мой сайт об игре robot arena 2 (битвы роботов)
 
firsacho
Дата: ПН, 24.01.2011, 11:54:50 | Сообщение # 3
firsacho
ICQ = 453-163-541
Группа: Админы
Сообщений: 3632
Репутация: 71
Статус: Offline
Перевод статьи здесь: http://w4tweaks.ru/forum/94-1328-1#30246




Смысл жизни в том, чтобы жизнь имела смысл... (firsacho 2005)
Рай придуман, чтобы не страшно было умирать. Ад придуман, чтобы не страшно было жить. (firsacho 2007)
Мир делиться на два типа людей: Бездарные трудоголики и Талантливые лентяи. (firsacho 2008)

www.w4mod.tk - моя модификация для worms4

www.fir-st.narod.ru - моя домашняя творческая страничка

www.botarena.by.ru - мой сайт об игре robot arena 2 (битвы роботов)
 
Woitek
Дата: СР, 13.04.2011, 02:12:38 | Сообщение # 4
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
Decode fully sab. Now know how "ADD" not replace sound :).

Сообщение отредактировал mambaczarna - СР, 13.04.2011, 17:07:48
 
Woitek
Дата: СР, 13.04.2011, 17:07:55 | Сообщение # 5
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
First new sab be Polish Voice.
Coming soon in download biggrin
 
PROFILE
Дата: СР, 13.04.2011, 17:15:15 | Сообщение # 6
PROFILE
Капитан Профайлосса
Группа: Модераторы
Сообщений: 1018
Репутация: 107
Статус: Offline
mambaczarna, you can add your own sound? It's good news for us. We expect Russian Voice too

 
Woitek
Дата: СР, 13.04.2011, 17:18:04 | Сообщение # 7
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
Yes. Need wait for Lex-Serest maybe did program.
 
Rorschach
Дата: СР, 13.04.2011, 21:25:44 | Сообщение # 8
Легендарный червь
Группа: Проверенные
Сообщений: 2848
Репутация: 60
Статус: Offline
mambaczarna, and will it be possible to edit weapons' sound?



-------------------------------------------------------------
And when the sun is shining, there is justice for all...
And all the people will remember that funny "war".
War, which was so dark in the beginning and so shiny in the end.
But now it's over. Over for all.
-------------------------------------------------------------
Я сюда захожу только из-за Game Project. И да, я больше не модер, поэтому не надо писать мне тонны лс с просьбами кого-либо забанить. И еще: черви меня не интересуют. Совсем. Поэтому, даже не напоминайте мне про них - вызовете большой БУГУРТ.
 
Woitek
Дата: СР, 13.04.2011, 21:33:30 | Сообщение # 9
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
Add/Edit. Yes. Today give for Lex-Serest tutorial and try did a program. Have true?
 
Lex-Serest
Дата: СР, 13.04.2011, 21:37:31 | Сообщение # 10
Lex-Serest
Onecake-man
Группа: Админы
Сообщений: 828
Репутация: 83
Статус: Offline
mambaczarna, yes yes =))

:3
 
53454546
Дата: СБ, 21.05.2011, 18:22:26 | Сообщение # 11
53454546
Сделал сайт чуть живее
Группа: Проверенные
Сообщений: 42
Репутация: 0
Статус: Offline
You no longer have to download anything GameCODA Audio Middleware this? cry
 
Woitek
Дата: СБ, 21.05.2011, 19:02:12 | Сообщение # 12
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
What you mean? I'm need time for decode this. At this moment not have. Need only know how what work and write program.
 
DrHitman27
Дата: ВС, 22.05.2011, 04:33:30 | Сообщение # 13
DrHitman27
•Polarized•
Группа: Заблокированные
Сообщений: 2107
Репутация: 52
Статус: Offline
Quote (mambaczarna)
For did this Need convert file to .wav PCM Signed 16bit, stereo RateHz 16000.

You once told that 48000Hz plays slow, and what if try to change speed?


 
Woitek
Дата: ВС, 22.05.2011, 13:11:48 | Сообщение # 14
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
Is possible. 3.Point about speed is RateHz but need inverse code. Then get RateHz :). Can change this it's not problem. 4 Is Point 0 for all sound in sab for calculate next need look sound container where want find sound Look 4 point go to 0 Point and in search press add then find you start. after 6 is one more what say where is end. Now know only two things. My formula work first is not error next is 4 bytes error later 6 etc. Not much but work and problem why sounds in sab is writted in another order than sob? Need decode sob and think it's be all to create problem. Think it's this what say 53454546 from *.cap Info about sound.
 
53454546
Дата: ЧТ, 04.08.2011, 02:28:28 | Сообщение # 15
53454546
Сделал сайт чуть живее
Группа: Проверенные
Сообщений: 42
Репутация: 0
Статус: Offline
Quote (Woitek)
Is possible. 3.Point about speed is RateHz but need inverse code. Then get RateHz :). Can change this it's not problem. 4 Is Point 0 for all sound in sab for calculate next need look sound container where want find sound Look 4 point go to 0 Point and in search press add then find you start. after 6 is one more what say where is end. Now know only two things. My formula work first is not error next is 4 bytes error later 6 etc. Not much but work and problem why sounds in sab is writted in another order than sob? Need decode sob and think it's be all to create problem. Think it's this what say 53454546 from *.cap Info about sound.




The ended file *.cap audio project program GameCODA CAGE Producer from 2004 to 2007 product by Sensaura, and other programs audio present. facepalm
Прикрепления: 3027273.png(53Kb)


Сообщение отредактировал 53454546 - ЧТ, 04.08.2011, 02:33:13
 
Форум » Worms 4 Mayhem » 0.1. Остальные уроки » Instruction: How edit Music in Worms 4
Страница 1 из 212»
Поиск:

Copyright W4Tweaks™ 2008-2016 Хостинг от uCoz