Worms 3D Bring old weapons to WeaponList! - Страница 2 - Форум
W4Tweaks
Меню сайта
Последние файлы
Последние темы


Вход



Мини-чат
 
500

Статистика
Онлайн:


Друзья сайта

Если вы хотите увидеть в этом спиcке свой сайт загляните сюда

Наш баннер:



· Регистрация · Вход
[ Новые сообщения · Участники · Подписки · Поиск · RSS ]
Страница 2 из 2«12
Модератор форума: mambaczarna 
Форум » Авторские моды » Woitek » Worms 3D Bring old weapons to WeaponList!
Worms 3D Bring old weapons to WeaponList!
AlexBond
Дата: ПТ, 04.10.2013, 17:10:23 | Сообщение # 16
AlexBond
Легендарный червь
Группа: Админы
Сообщений: 1029
Репутация: 105
Статус: Offline
not bad ^__^

 
Woitek
Дата: СБ, 27.09.2014, 02:19:56 | Сообщение # 17
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline


Finally learn how make HD icons like that )))

Добавлено (26.09.2014, 17:35)
---------------------------------------------
With AlexBond we found way how to change UV icons in panel. Now is possible change places for icons in panel.



Here are new icons for 3 new weapon + 2 old for SBB and Napalm.

Добавлено (27.09.2014, 02:19)
---------------------------------------------
ID for Weapon Panel 0-60

inventory.Bazooka = -1
inventory.Grenade = -1
inventory.ClusterGrenade = -1
inventory.Airstrike = -1
inventory.Dynamite = -1
inventory.HolyHandGrenade = -1
inventory.BananaBomb = -1
inventory.Landmine = -1
inventory.Shotgun = -1
inventory.Uzi = -1
inventory.BaseballBat = -1
inventory.Prod = -1
inventory.VikingAxe = -1
inventory.FirePunch = -1
inventory.HomingMissile = -1
inventory.Mortar = -1
inventory.HomingPidgeon = -1
inventory.Earthquake = -1
inventory.Sheep = -1
inventory.MineStrike = -1 --Mine Strike
inventory.PetrolBomb = -1
inventory.GasCanister = -1
inventory.SheepStrike = -1 --French Sheep Strike
inventory.MadCow = -1
inventory.OldWoman = -1
inventory.ConcreteDonkey = -1
inventory.NuclearBomb = -1
inventory.Armageddon = -1 --Napalm Strike
inventory.MagicBullet = -1 --Super Banana Bomb
inventory.SuperSheep = -1
inventory.Blowpipe = -1
inventory.LotteryStrike = -1
inventory.DoctorsStrike = -1
inventory.MegaMine = -1
inventory.StickyBomb = -1
inventory.Binoculars = -1
--36 Free
--37 free
--38 free
inventory.Girder = -1
inventory.BridgeKit = -1
inventory.NinjaRope = -1
inventory.Parachute = -1
inventory.ScalesOfJustice = -1
inventory.LowGravity = -1
inventory.QuickWalk = -1
inventory.LaserSight = -1 --Ming Vase
inventory.Teleport = -1
inventory.Jetpack = -1
inventory.SkipGo = -1
inventory.Surrender = -1
inventory.ChangeWorm = -1
inventory.Freeze = -1
inventory.Redbull = -1
--nothing
--nothing
--nothing
--nothing
--nothing
--nothing
--60 Break


Сообщение отредактировал Woitek - СБ, 27.09.2014, 02:27:16
 
Rz_etw
Дата: ВС, 28.09.2014, 07:32:09 | Сообщение # 18
Только что регнулся
Группа: Новички
Сообщений: 6
Репутация: 0
Статус: Offline
When will it be ready for download? Its very good
 
Woitek
Дата: ПН, 29.09.2014, 00:01:45 | Сообщение # 19
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
Not sure end date. But we make demo now for preview. About new panel I soon try upload more screenshots.
 
Rz_etw
Дата: ПН, 29.09.2014, 00:19:02 | Сообщение # 20
Только что регнулся
Группа: Новички
Сообщений: 6
Репутация: 0
Статус: Offline
Where can i download the demo? im new in this page
 
Woitek
Дата: ПН, 29.09.2014, 20:54:18 | Сообщение # 21
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
http://w4tweaks.ru/load/ here soon. Need more time for release

Добавлено (29.09.2014, 20:53)
---------------------------------------------

Добавлено (29.09.2014, 20:54)
---------------------------------------------
New Weapon Panel =)

 
Rz_etw
Дата: ВТ, 30.09.2014, 02:01:47 | Сообщение # 22
Только что регнулся
Группа: Новички
Сообщений: 6
Репутация: 0
Статус: Offline
Wow, it looks very nice. Which files are needed to replace?
 
Woitek
Дата: ПТ, 05.02.2016, 22:59:18 | Сообщение # 23
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
For effect like this need change exe. But is chance that this option be in W3Dlauncher by AlexBond.

Добавлено (05.02.2016, 22:59)
---------------------------------------------
End of session... It's time for small update).

 
Woitek
Дата: СР, 04.05.2016, 00:22:54 | Сообщение # 24
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
Update:

New weapons have strange issue to not work in random crates. After careful analysis I found this functions in exe:

Function from first screen shows, where is holded data for all Q in Worms 3D. Q hold informations about: Weapon

amount, Crate chances, and Weapon delay.

On the last two screens is function, what load chances to adresses what are used by CrateRandomizer.

IfChancesNotLoaded is true(So when we don't make any changes in GM.Scheme), then game use standard chances for

crates, otherwise take data from adresses->Q.

Problem with Crate chances can be seen on third screen, where some weapons not have comparision to adresses.

The only way to bring this weapons to the pool is change exe, so this what I do:

I replace orginal data with specific jump to new allocated memory what allow me to add extra code to function,

and replace zeros with Q adresses:

For test was added only two weapons: Napalm Strike, and Super Banana Bomb

First Script: Replace third screen code:

define(address,"Worms3D.QuantifySetThreadName"+327A7)
define(bytes,74 09 8B 52 1C 89 15 58 E6 7A 00 89 1D 60 E6 7A 00 89 1D 68 E6 7A 00)

[ENABLE]assert(address,bytes)
alloc(newmem,$1000)

label(code)
label(return)

newmem:

code:
je 0B56000B
mov edx,[edx+1C]
mov [007AE658],edx

mov edx,[eax+0000004C] {Napalm Code}
cmp [edx+20],ecx
je 0B56001C
mov edx,[edx+1C]
mov [007AE660],edx

mov edx,[eax+00000070] {SBB Code}
cmp [edx+20],ecx
je 0046691E
mov edx,[edx+1C]
mov [007AE668],edx
jmp return

address:
jmp code
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
return:

[DISABLE]address:
db bytes

dealloc(newmem)

Second Script: Replace Second screen code:

define(address,"Worms3D.QuantifySetThreadName"+32B27)
define(bytes,8B 98 AC 00 00 00 39 4B 20 74 06 89 15 58 E6 7A 00 33 DB 89 1D 60 E6 7A 00 89 1D 68 E6 7A 00)

[ENABLE]assert(address,bytes)
alloc(newmem,$1000)

label(code)
label(return)

newmem:

code:
mov ebx,[eax+000000AC]{Nuclear Bomb code}
cmp [ebx+20],ecx
je 0B570011
mov [007AE658],edx
xor ebx,ebx
mov ebx,[eax+0000004C]{Napalm Strike code}
cmp [ebx+20],ecx
je 0B57001F
mov [007AE660],edx
{}
mov ebx,[eax+00000070]{SBB code}
cmp [ebx+20],ecx
je 00466CA6
mov [007AE668],edx
jmp return

address:
jmp code
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
return:

[DISABLE]address:
db bytes

dealloc(newmem)

And here is video with results:

Keep calm for the next update ^^.

Добавлено (04.05.2016, 00:22)
---------------------------------------------
Ming Vase from Beta
Прикрепления: 0115056.jpg(703Kb) · 5054226.jpg(504Kb) · 8975889.jpg(507Kb)


Сообщение отредактировал Woitek - СР, 04.05.2016, 00:54:13
 
Форум » Авторские моды » Woitek » Worms 3D Bring old weapons to WeaponList!
Страница 2 из 2«12
Поиск:

Copyright W4Tweaks™ 2008-2016 Хостинг от uCoz