Worms Ultimate Mayhem to Worms 4 Mayhem - Страница 2 - Форум
W4Tweaks
Меню сайта
Последние файлы
Последние темы


Вход



Мини-чат
 
500

Статистика
Онлайн:


Друзья сайта

Если вы хотите увидеть в этом спиcке свой сайт загляните сюда

Наш баннер:



· Регистрация · Вход
[ Новые сообщения · Участники · Подписки · Поиск · RSS ]
Страница 2 из 2«12
Форум » Worms 4 Mayhem » 0.3. Прочие идеи и их обсуждение » Worms Ultimate Mayhem to Worms 4 Mayhem (Converting WUM to W4M engine...)
Worms Ultimate Mayhem to Worms 4 Mayhem
4erveR
Дата: ЧТ, 28.01.2016, 02:29:38 | Сообщение # 16
4erveR
Неадекват
Группа: Модераторы
Сообщений: 1421
Репутация: 75
Статус: Offline
Цитата trta80 ()
Do you have idea for fixing "dimming" before every round?

No :(
Цитата trta80 ()
And maybe you have sollution for this border.

Edit Tooltip.xom


твеак умер, а я еще нет
 
4erveR
Дата: ЧТ, 28.01.2016, 02:42:11 | Сообщение # 17
4erveR
Неадекват
Группа: Модераторы
Сообщений: 1421
Репутация: 75
Статус: Offline
Also try to edit menu tweaks (change color, maybe hide some elements). But with original water color black text may look normal.

Edited Tooltip.xom:
Прикрепления: Tooltip.xom(4Kb)


твеак умер, а я еще нет
 
4erveR
Дата: ЧТ, 28.01.2016, 04:23:19 | Сообщение # 18
4erveR
Неадекват
Группа: Модераторы
Сообщений: 1421
Репутация: 75
Статус: Offline
Blue Divide v2 with no lines
Прикрепления: 0061012.xom(27Kb)


твеак умер, а я еще нет
 
Woitek
Дата: ЧТ, 28.01.2016, 11:52:46 | Сообщение # 19
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
I'm not sure about W4, but Worms 3D NTX can replace sky xoms.
But somethimes it can contains XBlend glitches for unknown reason.
Writting missions is also awful.


Сообщение отредактировал Woitek - ЧТ, 28.01.2016, 11:53:01
 
trta80
Дата: ЧТ, 28.01.2016, 22:39:55 | Сообщение # 20
Только что регнулся
Группа: Проверенные
Сообщений: 17
Репутация: 15
Статус: Offline
4erveR,  I find what file is for dimming and it's fixed whit your transparent method. But how i can edit color in tooltip to white or yellow?
Woitek,  Maybe is possible to convert missions and challanges from WUM. Code is probably same with W4.
By the way, can i use your Worms forts maps in this package?

Добавлено (28.01.2016, 22:39)
---------------------------------------------
Ok, for now this aspect ratio textures are fixed. Everything is ready.
Here some new pics:
 
4erveR
Дата: ПТ, 29.01.2016, 04:41:55 | Сообщение # 21
4erveR
Неадекват
Группа: Модераторы
Сообщений: 1421
Репутация: 75
Статус: Offline
trta80, looks fine, but font is blurry. Is it really to fix left bg ('blue divide') thru menu tweaks w/o changing textures? Also does your mod have other people's (except T17) work? According to our rules, you must ask permission from the authors. But, maybe, admins will make an exception for your mod because other people's works looks useful in this mod, authors are hard to contact, and mod has a clear idea (unlike TheKing works). Also W4MapLauncher has new version 2.085.

+ plz use previews/links/spoilers for large pics


твеак умер, а я еще нет
 
4erveR
Дата: ПТ, 29.01.2016, 05:04:52 | Сообщение # 22
4erveR
Неадекват
Группа: Модераторы
Сообщений: 1421
Репутация: 75
Статус: Offline
I checked WUM (Bundl03.xom) and W4 fonts (WX Font.xom, opens with XV 2.1), char locations are different, it's not too easy to port WUM fonts to W4. But it's still really.

твеак умер, а я еще нет
 
trta80
Дата: ПТ, 29.01.2016, 14:43:09 | Сообщение # 23
Только что регнулся
Группа: Проверенные
Сообщений: 17
Репутация: 15
Статус: Offline
4erveR, Blue divide is always croped on left side. For now is beter to be transparent like'a your first version. And for premission of autors, I'll wait for now. As for font, I don't know how to do that.

W4Maplauncher v2.085 is included but i noticed that some times when I run with larger, script game want crash on Launch. That is fixed when I launch with smaller and then relaunch with that large. I maked two version of MapPack scripts: One with deathmatch and surrvivor (Deluxe) and second with only deathmatch (Deluxe_Old). 

Other thing with hud is this with flood. Darkned screen is croped on sides.

I also tried to implement new hats, but without success. Woitek Hats pack can be very interesting.

PS: I hope that you will understand my english.  biggrin
 
Woitek
Дата: ПТ, 29.01.2016, 18:12:05 | Сообщение # 24
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
Do whatever you want. Yes, it's possible to convert missions from WUM to W4, but there no exist tools for convert it quickly. Code is same, not sure about W3D one, but rewrite it to work, isn't a big deal.
 
trta80
Дата: ВТ, 23.02.2016, 03:26:24 | Сообщение # 25
Только что регнулся
Группа: Проверенные
Сообщений: 17
Репутация: 15
Статус: Offline
Woitek, can you teach me how to convert WF maps to W4 or W3D?  :)
 
Woitek
Дата: ВТ, 23.02.2016, 19:21:34 | Сообщение # 26
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
1. Export map to .3ds via Xom_view.
2. Resize whole model in 3D Editor like Wings 3D
3. Run W3dMapEditor and import model for test( If size of map fit to your preferences then:
4. Run Wings 3D again, Divide models to parts(example land,buildings, items). Every model save in separate 3ds file
5. Run again W3dMapEditor and press View/ Show 3D model
6. Now press File/Import .3ds and open one of divided models.
7. If converter don't make it look like in orginal delete poxel, make new one from 0, and try make it handmade.

Thats all.

The only way to reach effect near to perfect is hand making.
 
trta80
Дата: ВТ, 23.02.2016, 20:09:20 | Сообщение # 27
Только что регнулся
Группа: Проверенные
Сообщений: 17
Репутация: 15
Статус: Offline
Woitek, Thank you. I will try.  :)

Сообщение отредактировал trta80 - ВТ, 23.02.2016, 20:11:04
 
Woitek
Дата: ВТ, 23.02.2016, 23:52:10 | Сообщение # 28
Woitek
Его узнают в чате
Группа: Проверенные
Сообщений: 521
Репутация: 56
Статус: Offline
trta80, small tip, If you import model, then not delete poxel with was created by this option, use coordinates of this poxel to new one what you created by yourself, It generally always in center of 3D model. It can take some hours... Days...
 
Форум » Worms 4 Mayhem » 0.3. Прочие идеи и их обсуждение » Worms Ultimate Mayhem to Worms 4 Mayhem (Converting WUM to W4M engine...)
Страница 2 из 2«12
Поиск:

Copyright W4Tweaks™ 2008-2016 Хостинг от uCoz